آریناآرینا، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

آرینا مو فرفری

کاردستی با گیره های چوبی لباس

1391/2/13 0:06
نویسنده : مامان آرینا
9,733 بازدید
اشتراک گذاری

کاردستی با گیره لباسی - کابوی اسب سوار

          www.bandarstudents.blogfa.com

در ادامه مطلب تصاویری از کاردستی های زیبا و جذاب و روش ساخت آن ها آمده است که در همه آن ها گیره های چوبی لباس نقش ویژه ای در ساخت و جهت دهی به این کاردستی های کودکانه دارند .

 تصاویر را ببینید ...

کاردستی با گیره لباسی - کابوی اسب سوار

www.bandarstudents.blogfa.com

 

در ساخت این کابوی اسب سوار و اسبش گیره های لباسی نقش ویژه ای دارند . برای ساخت این  کاردستی زیبا به یک تکه کارتن برای تنه اسب ، سه گیره لباس ، یک تکه فوم یا مقوا برای کلاه و رنگ نیاز دارید .
کارتن را به شکل اسب برش بزنید  و آن را رنگ آمیزی کنید . دو گیره به عنوان پاهای اسب را با بدن اسب همرنگ کنید و در قسمت سم با رنگ متفاوت رنگ آمیزی کنید . یک تکه مقوا را به عنوان زین اسب در نظر بگیرید و به کمر اسب بچسبانید .
یکی از گیره ها را به عنوان اسب سوار به سلیقه خود رنگ آمیزی کنید و در قسمت کلاه یک تکه مقوا را برش زده و از دو سر گیره عبور دهید . از یک تکه کوچک چوب کبریت هم به عنوان بینی اسب سوار استفاده کنید . سپس گیره را به زین اسب بزنید .

 

 

 

کاردستی با گیره لباسی - لک لک

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

برای ساخت این لک لک زیبا به چهار گیره لباسی ، مقداری خمیر بازی کودکانه یا خاک رس ، چسب و رنگ نیاز دارید .
ابتدا فنر یکی از گیره ها را با چرخش در جهت مخالف دو تکه چوب آن از گیره جدا کنید . دو تکه چوب را از جهت مخالف به هم بچسبانید تا منقار بسته لک لک را آماده کنید . اگر دوست دارید که دهان لک لک باز باشد دیگر نیازی به این کار نیست .
تکه ای از خمیر بازی بچه ها را به شکل بدن لک لک با دست حالت دهید . بال ها را به صورت جداگانه با مقداری خمیر دیگر شکل سازی کنید . سپس گیره ای که به عنوان منقار در نظر گرفتید را  به گیره ی دیگر متصل کنید  تا گردن لک لک هم داشته باشید . سپس دو گیره را در خمیر حالت داده شده فرو کنید .
 در قسمت دم هم فنر دو گیره ی دیگر را باز کنید و در انتهای خمیر فرو کنید . از چند رشته کاغذ هم به عنوان تاج سر لک لک استفاده کنید . سپس به سلیقه ی خود کاردستی با گیره ی لباسی خود را رنگ آمیزی کنید .

 

 

 

کاردستی با گیره لباسی - خورشید

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

برای کاردستی خورشید یک دایره از مقوا یا کارتن جدا کنید و آن را به سلیقه ی خود رنگ آمیزی کنید . برای چشم ها از دکمه ، مهره و یا چشم های فانتزی استفاده کنید .  لب خورشید را با روبان های پارچه ای یا کاموا بسازید و به خورشید وصل کنید . گیره ها را رنگ امیزی کنید و به مقوای خورشیدی وصل کنید .
به همین سادگی یک خورشید زیبا با استفاده از گیره های چوبی لباسی ساخته اید .

 

 

 

  

 

کاردستی با گیره لباسی - تلویزیون

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

برای ساختن کاردستی تلویزیون به یک جعبه خالی ، مقداری سیم ، خمیر مجسمه سازی ، کاموا ، گیره لباسی و چهار عدد میخ پایه کوتاه نیاز دارید .
از وسط جعبه خالی یک مربع برش بزنید تا صفحه تلویزیون را داشته باشید . مقداری خمیر را در اطراف محل برش خوردگی بچسبانید . سپس جعبه را رنگ آمیزی کنید .
برای آنتن تلویزیون دو رشته سیم  هم اندازه برش بزنید و با انگشتان دست آن ها را حالت دهید تا حالت موج دار پیدا کند . سپس خمیر را به صورت گلوله کوچک درآورید و به سیم ها وصل کنید . آنتن را با مقدار خمیر دیگر به جعبه تلویزیون متصل کنید .
چهار میخ پایه کوتاه را در زیر جعبه فرو کنید و برای حفظ تعادل بیشتر از مقداری خمیر دیگر هم می توانید کمک بگیرید . از تکه مقوای برش خورده مربع شکل که کنار گذاشته اید چند شکل هندسی مربع و دایره برش بزنید و پس از رنگ آمیزی به عنوان دکمه های تلویزیون به جعبه چسب بزنید .
برای شخصیت های داخل تلویزیون از دو گیره چوبی استفاده کنید .  کاموا را به شکل موهای زن بچینید و به گیره بچسبانید . از یک تکه پارچه برای شال استفاده کنید . برای شخصیت مرد هم از یک کلاه استفاده کنید تا حالت واقعی تری به خود بگیرد . می توانید از یک انگشتانه به عنوان کلاه استفاده کنید .

 

 

 

 

کاردستی با گیره لباسی - جامدادی

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

 

 

این جاقلمی در عین سادگی خیلی زیباست . تنوع رنگ آن بسیار جذاب است . برای ساخت این جامدادی فنرهای گیره های لباسی را جدا کنید و تکه های چوبی جدا شده را به دلخواه خود به رنگ های متفاوت رنگ آمیزی کنید . سپس یک قوطی دورریختنی و یا لیوان بدون استفاده را بردارید و با چسب تکه های چوبی رنگ آمیزی شده را به دیواره آن بچسبانید . پس از خشک شدن از آن به عنوان یک جامدادی دست ساز زیبا روی میز تحریر خود استفاده کنید .

 

 

 

 

 

کاردستی با گیره لباسی - پروانه

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

برای ساخت کاردستی پروانه با گیره لباسی  از کاغذ های رنگی با طرح های مختلف بال های پروانه را برش بزنید و آن را بین گیره قرار دهید . دو چوب کبریت را به گیره بچسبانید و از مقداری خمیر که به شکل گلوله های کوچک درآورده اید ، برای شاخک استفاده کنید . سپس گیره را به دلخواه رنگ آمیزی کنید . این کاردستی یکی از ساده ترین کاردستی های با گیره چوبی لباس است .

 

 

 

 

 

کاردستی با گیره لباس - آفتاب پرست

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

این آفتاب پرست سبز رنگ زیبا که روی شاخه ای همرنگ خود نشسته است هم با گیره لباسی و چند تکه کاغذ ساخته شده است . دست و پاهای آفتاب پرست را از مقوای سبز رنگ برش بزنید و به گیره بچسبانید . یک رشته باریک از مقوای قرمز رنگ را با دست به حالت لوله ای درآورید و به جای زبان آفتاب پرست به گیره چسب بزنید . دم را هم به همین شکل از مقوا برش بزنید و با دست لوله کنید و به گیره بچسبانید . آفتاب پرست را به سلیقه خود رنگ کنید . برای چشم ها می توانید از مهره های رنگی و یا حتی یک دستمال کاغذی مچاله استفاده کنید .

 

 

 

 

 

کاردستی با گیره لباسی - آدم فضایی و سفینه

 

www.bandarstudents.blogfa.com

 

در ساخت این آدم فضایی و سفینه اش هم گیره نقش اساسی دارد . این آدم فضایی با مواد دور ریختنی که در اطراف موجود است ساخته شده است . به عنوان مثال از یک قوطی خالی به عنوان تن ، جعبه خالی کبریت به عنوان کفش  ، درپوش های پلاستیکی به عنوان جوراب و گردن استفاده شده است .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مبین فرفری
13 اردیبهشت 91 0:11
آفرین خیلی عالیه


خواهش می کنم عزیزم.