آریناآرینا، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

آرینا مو فرفری

کاردستی حیوانات با کف دست و پا

1390/11/6 1:20
نویسنده : مامان آرینا
3,059 بازدید
اشتراک گذاری

 

کاردستی های بامزه و ساده.

                  

                   

                             

 

در این کاردستی های جالب که برای پرورش خلاقیت کودکان مفید است، ابتدا دست  و پای کودک را روی مقوا / کاغذ قرار داده و دورش را با مداد بکشید.

این کار را به تعداد لازم انجام  داده و از کودک بخواهید با استفاده از قیچی مخصوص کودکان دور این تصاویر را ببرد.

بهتر است در این مرحله برای پروش قدرت تخیل و خلاقیت هنری کودک  از او بخواهید با این قطعات بریده شده، یک تصویر مثلا یک حیوان را درست کند و در صور ت نیاز فقط به او ایده بدهید مثلا مانند تصویر بالا، می توانید بگویید دست تو می تواند شاخ یک گوزن باشد.

سپس با استفاده از چسب مایع، بخشهای مختلف کاردتسی را با نظر و کمک کودک به هم بچسبانید. برای زیباتر شدن کاردستی می توانید از تزیینات مختلف مانند چشم عروسکی، پولک، روبان ، کاموا و .. استفاده نمایید.

در عکس زیر نمونه ای از کاردستی پروانه را مشاهده می کنید که در آن بدن پروانه، با استفاده از نقش پای کودک و با لهای پروانه، با استفاده از دستان بچه درست شده است. برای جالب تر شدن از چشم های عروسکی برای چشم پروانه و از کاموا یا مقوایی که به صورت باریک بریده شده برای شاخک های این پروانه زیبا می توانید استفاده نمایید.

در تصویر زیر کاردستی جالب و آسان مرغی را مشاهده می کنید که پرهای آن با تعداد زیادی از نقش های دست کودک درست شده است. برای زیباتر شدن این کاردستی از رنگهای مختلف قرمز، نارنجی و زرد برای دم  پرنده استفاده شده است.

 

در این تصویر، عکس کاردستی یک جغد سیاه و زیبا را می بینید که با استفاده از دستان کودک ساخته شده است.

و در آخرین تصویر کاردستی جالب و ساده یک کبوتر زیبا و یک پروانه را مشاهده می کنید.

درست کردن کاردستی که در این نوشته آموزش داده شده را برای سنین مهد کودک، پیش دستانی و اوائل دبستان توصیه می کنیم.

ترجمه و تالیف : سایت کودک سیتی ( ایران کیدزون سابق)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان حنا
6 بهمن 90 1:33
ممنون گلم جالب و آموزنده بود مثل همیشه


خواهش می کنم عزیزم.
سانلي پرنسس
6 بهمن 90 1:55
سلام خاله جونم دستتون درد نكنه مثل هميشه بي نظير بود.آريناجون رو ببوسين


سلام خاله جون.خواهش می کنم عزیزم.چشم ، من و آرینا می بوسیمتون.
خاله ی امیرعلی
6 بهمن 90 21:42
سلام
پستتون زیبا و عالیـــــــــ بود
شمام با افتخار لینک شدید


سلام.خواهش می کنم خوشحالم خوشتون اومده.من هم با کمل میل لینکتون کردم.
مامان پارسا قند عسل
7 بهمن 90 0:41
خیلی خیلی کیف کردیم عزیز دلم.جالب بود و سرگرم کننده.خوش به حال آرینا جونم با این مامان خوب


خواهش می کنم عزیز دلم.خوشحالم خوشتون اومده.